Jump to content




Photo
- - - - -

Auto na poczatek + nauka na prawko

auto nauka poczatek prawko

  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Davi

Davi

    yy ;/

  • VIP
  • PipPipPip
  • 1,668 posts
Reputation: 528
Bardzo dobra

Posted 02 September 2011 - 10:11 PM

Witam,
Duzymi krokami zblizam sie do podjecia kursu na prawo jazdy na samochod i mam kilka pytan tak dopiero za 8 miesiecy mam 18 ale prawko mozna robic 3 miechy przed 18 .


Czy przygotowywaliscie sie jakos do kursu na prawko nie wiem jakies jazdy autem rodziny po polnych drogach jakies zmiany biegow czy cos ten kroj?

Czy juz teraz sie uczyc tych przepisow , znakow itd zeby mi pozniej bylo latwiej?


No i jakie autko pozniej na poczatek byscie polecili narazie mam 10k , ale troche jeszcze w te 8 miechow nazbieram + troche autka potanieja.


Pozdrawiam
  • 0

#2 Alcrol

Alcrol

    Świeżak

  • Świeżak
  • Pip
  • 6 posts
Reputation: 10
Neutralna

Posted 03 September 2011 - 05:53 AM

Powiem tak Teraz kursy na prawo jazdy sa w miare dobrze opracowane także nauczą cie zmiany biegow ruszania z recznego i tak dalej(oczywiscie jesli bedziesz tego sam chcial) bo to też zależy od motywacjii kursanta. Jeśli kursant bedzie miec na wszystko wyj.... :P to sie niczego nie nauczy chodzby mial najlepszego instruktora.. Druga sprawa to Testy znaki Itp Jeśli uważasz że z testów jestes słaby to już sobie czasem do książki zaglądnij Ale jednak najlepiej bedzie jak zaczniesz sie sukcecywnie uczyc podczas zajec teorii (tam też polecam sluchac ) Dużo się z tamtad dowiesz i bedzie ci łatwiej

A co do samochodu to na twoim miejscu nie kupywal bym od razu Np BMW (Taki przykład) na sam początek kupił bym na twoim miejscu jakies niedrogie pudło Typu Golf 3,ford escort I tak dalej .. żeby auto było w miare tanie Tak do 3.000 PLN Bo jak zepsujesz czy bedziesz miec jakis wypadek nie bedzie ci tak szkoda jak auta np za 15.000 PLN jak już pojeździsz tym tanim autem przejeździsz zimę to możesz się rozejrzeć za czymś lepszym.
  • 0

#3 still87

still87

    Użytkownik

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 89 posts
Reputation: 22
Dobra

Posted 03 September 2011 - 11:44 AM

Fajna rada, kupić trupa i modlić się, żeby przeżył zimę. Czyli na wiosnę masz już w plecy koszt kupna auta i remontów. Już nie mówiąc, że cholera wie w jakim stanie będzie to auto w momencie kupna. To czy ktoś będzie miał wypadek to już zależy od tego jakim jest kierowcą, to nie jest reguła, że młody to od razu musi zaliczyć stłuczkę. Jeśli chcesz poczytać o doradzanych autach to odsyłam do podrozdziału "Porady / Wskazówki - Motoryzacja".
  • 0

#4 Sebol20

Sebol20

    Aktywny Precylowicz

  • Aktywny Precylowicz
  • PipPipPip
  • 2,827 posts
Reputation: 590
Bardzo dobra

Posted 03 September 2011 - 08:12 PM

Ja mam jeszcze dwa lata do czasu gdy zdam prawko, a już jeżdże czym się tylko da. Mieszkam na wsi i w wieku 11 lat jeździłem już ciągnikami do dziś bez assysty nikogo, choć pod nadzorem dorosłego. Obecnie ćwiczę jazde autem. Wiadomo czym prędzej tym lepiej, więcej doświadczenia, spokoju / opanowania oraz umiejętności. Co do autka to dużego experience nie mam, ale mnie podoba się Vectra, albo Laguna II i może uda się Ci ją wytargać za 10k. Znajomi mają, polecają i wogóle sam też oceniłem i jak na pierwszy car jak najbardziej wpożo. Pozdro:)
  • 0

#5 Cripex

Cripex

    Użytkownik

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 149 posts
Reputation: 120
Dobra

Posted 04 September 2011 - 12:24 AM

Mnie tam kręcą Golfiacze :D
np. taki
http://allegro.pl/vw-golf-iv-2000r-1-9-sdi-klimatyzacja-i1799035100.html

Za 10 tysięcy spokojnie kupisz jakieś fajne 'pierwsze' auto :D
  • 0

#6 still87

still87

    Użytkownik

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 89 posts
Reputation: 22
Dobra

Posted 04 September 2011 - 12:43 PM

Co do autka to dużego experience nie mam, ale mnie podoba się Vectra, albo Laguna II i może uda się Ci ją wytargać za 10k.

Jak najbardziej popieram wypowiedź, tylko jak wiadomo trzeba uważać, żeby nie trafić na złom. Ale jeśli trafi się dobry egzemplarz to warto się nim zainteresować.
  • 0

#7 Sebol20

Sebol20

    Aktywny Precylowicz

  • Aktywny Precylowicz
  • PipPipPip
  • 2,827 posts
Reputation: 590
Bardzo dobra

Posted 04 September 2011 - 06:11 PM

Jak najbardziej popieram wypowiedź, tylko jak wiadomo trzeba uważać, żeby nie trafić na złom. Ale jeśli trafi się dobry egzemplarz to warto się nim zainteresować.


Jasne, jak z każdym używanym autem.
  • 0

#8 van-reiv

van-reiv

    Precylowicz

  • Precylowicz
  • PipPipPip
  • 545 posts
Reputation: 37
Dobra

Posted 04 September 2011 - 06:23 PM

Fajna rada, kupić trupa i modlić się, żeby przeżył zimę. Czyli na wiosnę masz już w plecy koszt kupna auta i remontów. Już nie mówiąc, że cholera wie w jakim stanie będzie to auto w momencie kupna.


Kto powiedział, że to będzie od razu trup... Tak samo można kupić trupa za 10 czy 20 tysięcy, więc to nie reguła... każdemu autu trzeba się przyjrzeć przed kupnem, ja mówię to z własnego doświadczenia, które nabywałem (niestety) sam i czasem wpadałem na minę, ale po paru autach wie się, na co zwracać uwagę, stąd moja rada, przed zakupem znajdź doradzcę, który pomoże w wyborze auta wiedzą.

Co do aut w okolicach 10k... Jest spory wybór, może napiszesz co Cię bardziej interesuje, wozidełko z gabarytami, czy lekka ścigałka?
  • 0

#9 bartibv

bartibv

    Świeżak

  • Świeżak
  • Pip
  • 4 posts
Reputation: 10
Neutralna

Posted 29 June 2012 - 12:23 PM

jezdzenie samochodem jest dziecinnie proste, tylko przepisy trzeba znac....:)
  • 0

#10 e-darek

e-darek

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 5 posts
Reputation: 0
Neutralna

Posted 16 April 2014 - 10:59 AM

przepisów warto się uczyć wcześniej i po trochu :) Ograniczą to nerwy na koniec, a co do jazdy to ja osobiście uczyłem się jeździć samochodem przy Ojcu w lesie :D


  • 0

#11 barnow1

barnow1

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 7 posts
Reputation: 0
Neutralna

Posted 08 May 2017 - 03:23 PM

Ja dla swojego synola kupiłem samochód ze skupu. Pojechaliśmy na Skup samochodów Kraków, tam wybraliśmy jego Civica i do tej pory śmiga. Czasem warto poszukać okazji.


  • 0